نقش رسانهها در تقویت فرهنگ مصرف کالاهای داخلی


در حال بارگذاری
10 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 نقش رسانهها در تقویت فرهنگ مصرف کالاهای داخلی دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد نقش رسانهها در تقویت فرهنگ مصرف کالاهای داخلی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی نقش رسانهها در تقویت فرهنگ مصرف کالاهای داخلی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن نقش رسانهها در تقویت فرهنگ مصرف کالاهای داخلی :

تعداد صفحات :۱۴

چکیده مقاله:

رسانه ها در دوران کنونی به عنوان بخشی جدا ناپذیر از زندگی انسانها مطرح می باشند و مخاطبان این امر در دنیای اطلاعاتی و ارتباطی امروز، بخش عظیم فرهنگ، ارزشها و هنجارهای جامعه خود و دیگر جوامع را از رسانه ها دریافت مینمایند و به عبارتی در دوران معاصر که عصر اطلاعات و ارتباطات نامیده می شود، بخش وسیعی از جامعه پذیری مخاطبان از طریق رسانه ها انجام می گردد و نفوذ و تأثیر رسانه ها تا جایی می باشد که برخی از نظریه پردازان ارتباطی بر این باورند که رسانه ها اولویت ذهنی و حتی رفتاری ما را تعیین می کنند و اگر چگونه فکر کردن را به ما نیاموزند،اینکه به چه چیزی فکر کنیم را حتماً به ما خواهند آموخت . بر این اساس و با توجه به نظریات دانشمندان بخش ارتباطات برای رسانه ها به عنوان وسایل ارتباط جمعی می توان سه کارکرد مهم : ۱- خبری و آموزشى ۲- رهبرى وراهنمایی ۳ – تفریحی وسرگرمى در نظر گرفت البته شایان ذکر است که در همین راستا رسانه ها می توانند در انتقال محتوای فرهنگی و انتقال ارزشها و هنجارهایی همانند: نهادینه کردن فرهنگ صحیح مصرف کالاهای داخلی در زمینه های مختلف- جلب مشارکت مردم و افزایش آگاهی های آنان نسبت به مصرف صحیح امکانات و منابع ملی – ارائه ومعرفی روشهای مناسب استفاده از کالاهای داخلی در قالبهای متفاوت (نماآهنگ، انیمیشن ، فیلم کوتاه، تبلیغات و … )- جایگزین ساختن ارزشهای اصیل انسانی و دینی، به جای ارزشهای مادی رایج در زندگی امروزی، همچون : مصرفگرایی،تجملگرایی – سیاستگذاری بهینه مابین رسانه و دولت در جهت برنامه ریزی و نیل به الگوی مصرف کالاهای داخلی – تبیین نقش اصلاح الگوی مصرف در تسریع بخشیدن به اهداف، سند چشم انداز ۲۰ ساله کشور – ارتقای آگاهی عمومی و آموزش مصرف کنندگان در خصوص الگوهای مناسب زندگی و جلوگیری از اشاعه مصرف گرایی نوین – نقشبسزایی داشته باشند و همچنین درشکل گیری و برنامه ریزی در جهت مصرف کالاهای داخلی و اصلاح فرهنگ نوین مصرف گرایی از طریق بستر سازی در جامعه و تغییر نگرش و هنجارهای رفتاری مخاطبان نیز مؤثر واقع شوند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.