مقایسه تاثیر آموزش مادران به روش بحث گروهی و خبرنامه بر کیفیت تغذیه کودکان پیش دبستانی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقایسه تاثیر آموزش مادران به روش بحث گروهی و خبرنامه بر کیفیت تغذیه کودکان پیش دبستانی دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقایسه تاثیر آموزش مادران به روش بحث گروهی و خبرنامه بر کیفیت تغذیه کودکان پیش دبستانی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقایسه تاثیر آموزش مادران به روش بحث گروهی و خبرنامه بر کیفیت تغذیه کودکان پیش دبستانی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقایسه تاثیر آموزش مادران به روش بحث گروهی و خبرنامه بر کیفیت تغذیه کودکان پیش دبستانی :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مراقبت مبتنی بر شواهد (EVIDENCE BASED CARE)

تعداد صفحات :۱۳

مقدمه: مطالعات حاکی از پایین بودن سطح اگاهی و عملکرد نامطلوب مادران در تغذیه کودک می باشد. بنابراین، یافتن روش های موثر و در دسترس آموزشی اهمیت ویژه ای دارد. بحث گروهی از بهترین روش های آموزشی تغییر رفتار و خبرنامه یک رسانه نوین آموزشی است که سبب سهولت دسترسی خانواده به منابع اطلاعاتی می شود.هدف: مقایسه تاثیر آموزش مادران به روش بحث گروهی و خبرنامه بر کیفیت تغذیه کودکان پیش دبستانی.روش: در این مطالعه تجربی سه گروهه، ۱۹۲ مادر کودک پیش دبستانی به روش نمونه گیری غیرتصادفی در دسترس انتخاب و به صورت تصادفی در سه گروه بحث گروهی، خبرنامه و شاهد توزیع شدند. جلسات آموزشی بحث گروهی هر هفته یک جلسه یک ساعته تا ۴ هفته برگزار گردید. در گروه خبرنامه، به طور همزمان یک خبرنامه ارسال شد. کیفیت تغذیه کودک با استفاده از پرسشنامه عادت های تغذیه ای کودک و شاخص تغذیه سالم در مراحل قبل، بلافاصله و یک ماه بعد از مداخله ارزیابی گردید. تحلیل داده ها با استفاده از آزمون آنالیز واریانس با اندازه های تکراری و نرم افزار SPSS ویرایش ۱۶ انجام شد.یافته ها: نمرات آگاهی مادر و امتیاز شاخص تغذیه سالم قبل از مداخله در سه گروه تفاوت معنی داری نداشت؛ ولی بلافاصله و یک ماه بعد از آموزش در گروه های خبرنامه و بحث گروهی بیشتر از گروه شاهد بود (p<0.001). اما این امتیاز در دو گروه آموزش در مراحل بعد از آموزش تفاوت معنی دار نداشت (p>0.05).نتیجه گیری: تاثیر آموزش مادران به شیوه بحث گروهی و خبرنامه بر کیفیت تغذیه کودکان پیش دبستانی یکسان است. با توجه سهولت استفاده از خبرنامه به عنوان یک روش موثر، می تواند جایگزین روش های حضوری از جمله بحث گروهی شود.

کلید واژه: آموزش، بحث گروهی، خبرنامه، کودک پیش دبستانی، کیفیت تغذیه، شاخص تغذیه سالم

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.