تاثير الگوي توانمندسازي خانواده محور بر دانش، نگرش و عملکرد بيماران مبتلا به مولتيپل اسکلروزيس

تاثير الگوي توانمندسازي خانواده محور بر دانش، نگرش و عملکرد بيماران مبتلا به مولتيپل اسکلروزيس

… دانلود …

تاثير الگوي توانمندسازي خانواده محور بر دانش، نگرش و عملکرد بيماران مبتلا به مولتيپل اسکلروزيس دارای 17 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تاثير الگوي توانمندسازي خانواده محور بر دانش، نگرش و عملکرد بيماران مبتلا به مولتيپل اسکلروزيس کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي تاثير الگوي توانمندسازي خانواده محور بر دانش، نگرش و عملکرد بيماران مبتلا به مولتيپل اسکلروزيس،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن تاثير الگوي توانمندسازي خانواده محور بر دانش، نگرش و عملکرد بيماران مبتلا به مولتيپل اسکلروزيس :

سال انتشار : 1391

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : تحقيقات نظام سلامت

تعداد صفحات :17

مقدمه: هدف از انجام این پژوهش، مداخلات آموزشی در مراقبت خانواده محور و ارتقای توانایی های بیمار و اعضای خانواده می باشد تا به موانع موجود در زمینه های بهداشتی و سلامتی فایق آیند. لذا پژوهش حاضر به منظور بررسی تاثير الگوي توانمندسازي خانواده محور بر دانش، نگرش و عملکرد بيماران مبتلا به مولتيپل اسکلروزيس انجام شده است.روش ها: این مطالعه با طراحی کارآزمایی بالینی و با 70 بیمار مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس در دو گروه آزمون و شاهد انجام شد. 8 جلسه 60 دقیقه ای برنامه آموزشی بر اساس نیازهای آموزشی بیماران و خانواده های آنان در طول 3 ماه در انجمن مولتیپل اسکلروزیس شهر اصفهان در سال 1390 برگزار شد. سپس پرسشنامه های دانش، نگرش و عملکرد جمع آوری گردید و داده ها با استفاده از آزمون های آماری ناپارامتریک تجزیه و تحلیل شدند.یافته ها: آزمون Man-Whitney نشان داد؛ قبل از آموزش، دو گروه از نظر آگاهی با هم همسان بودند، ولی بعد از مداخله آموزشی اختلاف معنی داری بین آگاهی دو گروه دیده شد (P<0.001). در ارتباط با نگرش بیماران، قبل از آموزش آزمون Man-Whitney بین دو گروه همسانی نشان داد، ولی بعد از مداخله آموزشی در گروه آزمون 100 درصد بیماران نگرش مثبتی راجع به موضوع پیدا کرده بودند؛ در حالی که تغییری در وضعیت نگرشی گروه شاهد ایجاد نشده بود. در زمینه عملکرد نیز آزمون Man-Whitney تفاوت معنی داری بین دو گروه نشان نداد، ولی بعد از آموزش اختلاف معنی دار بود (P<0.001).نتیجه گیری: توانمندسازی بیماران مولتیپل اسکلروزیس منجر به ارتقای سطح دانش، نگرش و عملکرد آنان می گردد. اجرای چنین برنامه های اثربخشی که با محوریت خانواده انجام می گیرند، توصیه می شود.

كلید واژه: الگوی توانمندسازی خانواده محور، دانش، نگرش، عملکرد، مولتیپل اسکلروزیس

با سلام،محصول دانلودی تاثير الگوي توانمندسازي خانواده محور بر دانش، نگرش و عملکرد بيماران مبتلا به مولتيپل اسکلروزيس آماده ارائه به شما پژوهنده عزیز میباشد.با کلیک روی دکمه ادامه مطلب به صفحه توضیحات کامل تاثير الگوي توانمندسازي خانواده محور بر دانش، نگرش و عملکرد بيماران مبتلا به مولتيپل اسکلروزيس هدایت میشوید
تاثير الگوي توانمندسازي خانواده محور بر دانش، نگرش و عملکرد بيماران مبتلا به مولتيپل اسکلروزيس

پژوهشگر گرامی فایل کامل تاثير الگوي توانمندسازي خانواده محور بر دانش، نگرش و عملکرد بيماران مبتلا به مولتيپل اسکلروزيس با تنظیمات کامل و دقیق آماده مطالعه و بررسی شما می باشد شما با دانلود فایل تاثير الگوي توانمندسازي خانواده محور بر دانش، نگرش و عملکرد بيماران مبتلا به مولتيپل اسکلروزيس دیگر نیاز به ویرایش اساسی در داخل فایل را ندارید برای مشاهده بخشی از متن فایل بر روی دکمه “توضیحات بیشتر ” در پایین این متن کلیک کنید.
از حضور شما عزیزان در سایت بسیار خوشحالیم و آرزو داریم محصولات ما رضایت شما را فراهم آورد
اینک شما با جستجوی تاثير الگوي توانمندسازي خانواده محور بر دانش، نگرش و عملکرد بيماران مبتلا به مولتيپل اسکلروزيس وارد صفحه فروش فایل دانلودی تاثير الگوي توانمندسازي خانواده محور بر دانش، نگرش و عملکرد بيماران مبتلا به مولتيپل اسکلروزيس شده اید.
توضیحات کامل و اطلاع از ریز مطالب این فایل با کلیک روی دکمه ی ادامه ی مطلب

تاثير الگوي توانمندسازي خانواده محور بر دانش، نگرش و عملکرد بيماران مبتلا به مولتيپل اسکلروزيس