تاثیر آموزش مهارت حل مساله بر میزان تحمل استرس در دانشجویان پرستاری


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تاثیر آموزش مهارت حل مساله بر میزان تحمل استرس در دانشجویان پرستاری دارای ۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تاثیر آموزش مهارت حل مساله بر میزان تحمل استرس در دانشجویان پرستاری  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تاثیر آموزش مهارت حل مساله بر میزان تحمل استرس در دانشجویان پرستاری،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تاثیر آموزش مهارت حل مساله بر میزان تحمل استرس در دانشجویان پرستاری :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

تعداد صفحات :۸

زمینه و هدف: پرستاران در شرایط و محیط پیچیده درمان بایستی مهارت کافی جهت حل مساله را داشته باشند تا بتوانند، مشکلات را سریع، کامل و درست حل کنند. علاوه بر آن، بایستی دارای قدرت تحمل استرس بوده تا توان برخورد با مشکلات مختلف را با کمترین آسیب ها داشته باشند. این مطالعه با هدف بررسی تاثیر آموزش مهارت حل مساله بر میزان تحمل استرس در دانشجویان پرستاری شیراز، اجرا گردید.روش بررسی: این پژوهش، یک مطالعه نیمه تجربی دو گروهی با طرح پیش آزمون – پس آزمون بود که در آن ۴۳ نفر از دانشجویان سال چهارم پرستاری شیراز در سال ۱۳۸۷ مورد مطالعه قرار گرفتند. پس از تکمیل پرسشنامه های اطلاعات فردی و هوش هیجانی Bar-On (برای تعیین میزان تحمل استرس)، به طور تصادفی به دو گروه آزمون و شاهد تقسیم شدند. افراد گروه مداخله در گروه های کوچک، تحت آموزش مهارت حل مساله بر اساس الگوی دزوریلا و گلد فراید (Dzurilla, Goldfride) قرار گرفتند. بلافاصله و ۲ ماه پس از پایان دوره آموزشی مهارت حل مساله، مجددا هوش هیجانی دانشجویان دو گروه مورد بررسی قرار گرفت. داده ها با استفاده از آزمون های آماری من ویتنی، آنالیز واریانس مشاهدات تکرار، تی زوج، تی مستقل و مجذور کای تجزیه و تحلیل گردید.یافته ها: آموزش حل مساله باعث افزایش میانگین میزان تحمل استرس بلافاصله پس از مداخله (P<0.01) و ۲ ماه پس از مداخله (P<0.01) نسبت به قبل از مداخله در گروه آزمون شد.نتیجه گیری: استفاده از برنامه های آموزشی مهارت حل مسئله باعث افزایش سطح تحمل استرس در دانشجویان پرستاری می شود. لذا استفاده از این روش در آموزش، پژوهش و خدمات بالینی پرستاران توصیه می گردد.

کلید واژه: دانشجویان پرستاری، تحمل استرس، مهارت حل مساله

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.