بررسی اثر بخشی آموزش رویکرد تحلیل رفتار متقابل بر عملکرد خانواده در زوج ها


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
11 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی اثر بخشی آموزش رویکرد تحلیل رفتار متقابل بر عملکرد خانواده در زوج ها دارای ۲۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی اثر بخشی آموزش رویکرد تحلیل رفتار متقابل بر عملکرد خانواده در زوج ها  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی اثر بخشی آموزش رویکرد تحلیل رفتار متقابل بر عملکرد خانواده در زوج ها،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی اثر بخشی آموزش رویکرد تحلیل رفتار متقابل بر عملکرد خانواده در زوج ها :

تعداد صفحات :۲۱

چکیده مقاله:

این پژوهش با هدف، بررسی اثربخشی آموزش تحلیل رفتار متقابل برعملکرد خانواده در زوج ها انجام پذیرفت. روشپژوهش از نوع نیمه آزمایشی و پیش آزمون و پس از آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری پژوهش شامل کلیهزوجین بودند که جهت مشاوره، به مرکز مشاوره آرامش اصفهان مراجعه می کردند از میان مراجعه کنندگان برحسبمتغیرهای مورد نظر در پژوهش یا نمونه گیری در دسترس تعداد ۳۰ زوج انتخاب شدند و در دو گروه آزمایش وکنترل هر کدام ۱۵ زوج قرار گرفته گروه آزمایش تحت ۸ جلسه آموزشی به روش تحلیل رفتار متقابل قرار گرفتنددر حالی که گروه کنترل تحت آموزش قرار نگرفتند. به هر دو گروه در شروع مطالعه و پایان مطالعه پرسشنامهسنجش عملکرد خانواده (FAD) داده شد و توسط آنها تکمیل گردید. در پایان مطالعه ۱۱ زوج در گروه آزمایشو ۱۱ زوج در گروه کنترل مطالعه را به پایان بردند. نتایج حاصله از مطالعه نشان داد که میانگین کل نمرات پسآزمون پرسشنامه بخش عملکرد خانواده (FAD) برابر ۲۴/۷۶±۱۳۱/۱۳ بود که نسبت به نمره پیش آزمون۲۱/۴۷±۱۴۹/۱۸ تفاوت معناداری را نشان داد (P value=0/0006). میانگین نمرات پس آزمون مقیاس هایحل مساله ۳/۱۶±۱۱/۹۰ ارتباط ۴/۲۰±۱۹/۴۰، نقش ها ۴/۸۴±۲۵/۳۶ کنترل رفتاری، ۴/۳±۱۹/۶۳،عملکرد کلی ۵/۹۸±۲۴/۹۰ بود که نسبت به نمرات پس آزمون آنها یعنی مقیاس حل مساله ۳/۲۳±۱۳/۷۲،ارتباط ۳/۷۷±۲۱/۹۰، نقش ها ۴/۸۶±۲۸/۵۹، کنترل رفتاری ۳/۵۶±۲۲/۵۴ و عملکرد کلی ۴/۲۷±۹۲/۷۲تفاوت معناداری را نشان دادند (P value<0/05). ابعاد پاسخگویی عاطفی و دخالت عاطفی تفاوت های معناداریرا نشان ندادند. نتایج این مطالعه همچنین نشان داد که آموزش تحلیل رفتار متقابل باعث بهبود عملکرد خانوادهمی گردد. نتایج این مطالعه نشان داد که آموزش تحلیل رفتار متقابل باعث بهبود معنادار مقیاس های حل مساله،ارتباط، نقش، کنترل رفتار و عملکرد کلی میگردد در حالی که بر پاسخگویی عاطفی و دخالت عاطفی اثرمعناداری نداشت. با توجه به نتایج بدست آمده آموزش تحلیل رفتار متقابل میتواند به عنوان یک روش مناسب دربهبود عملکرد خانواده به کار گرفته شود.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.