گزارش کارآموزی با عنوان آشنایی با پرسها و نحوه عملکرد آنها
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
گزارش کارآموزی با عنوان آشنایی با پرسها و نحوه عملکرد آنها دارای ۴۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد گزارش کارآموزی با عنوان آشنایی با پرسها و نحوه عملکرد آنها کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز گزارش کارآموزی با عنوان آشنایی با پرسها و نحوه عملکرد آنها۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی گزارش کارآموزی با عنوان آشنایی با پرسها و نحوه عملکرد آنها،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن گزارش کارآموزی با عنوان آشنایی با پرسها و نحوه عملکرد آنها :
گزارش کارآموزی با عنوان آشنایی با پرسها و نحوه عملکرد آنها
فصل اول :
معرفی مدیریت برش و پرس :
مدیریت برش و پرس یکی از مدیریتهایی است که زیر نظر معاونت سواری سازی ایران خودرو فعالیت می کند . برش و پرس در حال حاضر ازنظر تناژ، ابعاد تعداد پرس بزرگترین مجتمع پرسکاری در ایران می باشد. این مجموعه توانایی آنرا داده که برای ۱۵۰/۰۰۰ دستگاه سواری ، ۵۰۰۰ دستگاه مینی بوس و ۳۰۰۰ دستگاه اتوبوس قطعه تولید کند. قطعات این مجموعه توسط قالب ، پرس و ماشین آلات مخصوص تولید می شوند. تولید قطعات براساس مدارک فنی «استانداردهای تعریف شده انجام می شود و بدون مدارک فنی و اطلاعات کافی قطعه ای تولید نمی شود. دراین مدیریت جمعا ۴۰۲۷ نغه پرسنل رسمی ، قراردادی و پیمانکاری فعالیت دارند.
واحدهای تولیدی این مدیریت عبارتند از :
۱-سالن پرس غربی (سالن جدید):
این سالن در سال ۱۳۵۵ راه اندازی و مورد بهره برداری قرار گرفت . تعداد ۲۵ دستگاه پرس موجود در این سالن مکانیکی میان سه دستگاه وبل اکشن و بقیه سینگل می باشند . که قطعات روکار (gaco ) ،خودروسواری را تولید می کنند. کلیه قطعات روکار پیکان ، Face در این زمان تولید می شود و در حال حاضر قطعات روکار پژوپرشیی نیز به این مجموعه اضافه شده است . این سالن دارای سه خط تولید همزمان می باشد . باضافه خطوط کوچکی که قطعات تقویتی و تزئینی را تولید می کنند. دراین سالن جهت حمل ضایعات از سیستم کانوا برحمل ضایعات و شوت اتوماتیک استفاده می شود.
۲- سالن پرس شرقی (پرس قدیم و ضربه ای ):
این سالن از دو قسمت پرسهای هیدرولیک سنگین و پرسهای یک به ضربه ای تشکیل شده . کلیه قطعات داخلی و تقویتی خودرو دراین سالن تولید می شوند پرسهای این سالن از ۱۶۰۰ تن دبل اکشن تا ۶۰ تن یکی یه می باشد .
۳- سالن برش و خم و فرم بری :
در این سالنها انواع قیچی ،خم کن و نورد، قیچی ناغنی ، چکشهای برقی ماشینهای فرم بر و ماشین چند کاره نصب شده است . این ماشین آلات ضمن تولید قطعه ، و ورقهای مورد نیاز پرسکاری را نیز تامین می کنند. قطعاتی که فاقد قالب می باشد و از نظر اقتصادی ساخت قالب جهت این قطعات به صرفه نیست . با این ماشین آلات تولید می شوند. قطعات آزمایشی و نمونه قطعات کلیه خودروهای جدید نیز توسط این دستگاه ها تولید می شود .
۴- سالن کوئل بری :
ورقهایی که توسط شرکت خریداری می گردد و به دو صورت کوئل تاشیت تحویل گرفته می شود. ورقهای کوئل پس از حمل به قسمت کویل بدوی تحویل می گردند در این قسمت سه دستگاه کوئل بو وجود دارد:
کوئل به شماره ۱ با کوئل بر باعرض ۴۵۰۰، کویلها را به ورقهای با ابعاد و اندازه مشخص و قابل مصرف تبدیل می کند.
کوئل به شماره ۲ : باکوئل بری که کوئلهای عریض را به کویلهای کم عرض مبدل می سازد.
کوئل به شماره ۳: باکوئل بر به عوض ۶۰۰ ه کوبلهای کم عرض را به ورق تبدیل می کند.
در ضمن در این سالنها، دو دستگاه پرس منگنز (پرسهای خاص تولید نبشی و ناودانی ) دو دستگاه نورد به دو دستگاه قیچی و یک دستگاه پرس کششی زمینی جهت تولید قطعات وجود دارد . فعالیت اصلی این ماشین آلات تهیه قطعاتی است که بدون استفاده از قالب جهت خودروهای سنگین و آزمایش تولید می شود.
پروژه ها و فعالیتهای جنبی :
از سال ۱۳۷۳ تاکنون در پروژه در این مدیریت تعریف و با موفقیت به اجرا درآمده که خلاصه ای از فعالیتهای این در پروژه به شرح زیر می باشد:
پروژه بهینه سازی بدنه پیکان :
هدف از اجرای این پروژه بازسازی کامل ابزارها و تجهیزاتی بود که بنوعی با افزایش کیفیت بدنه پیکان در ارتباط می باشد . از آن جهت بازسازی تجهیزات حمل و نگهداری قطعات تولیدی ،بازسازی و نوسازی سالنهای پرس و بازسازی و نوسازی سرویسهای بهداشتی و رفاهی .
در این بخش کلیه قالبها و جیگها بازسازی شد و مدارک فنی و اطلاعات مربوط به این ابزارها از قسمتهای مختلف شرکت جمع آوری در یک آرشیو متمرکز گردید و سعی شد تا قالبها و جیگها براساس نقشه و اطلاعات فنی موجود اصلاح گردند و در مواردی که امکان این عمل وجود نداشت نقشه ها و اطلاعات فنی بارضایت موجود ابزارها هماهنگ شوند.
گزارش کارآموزی با عنوان آشنایی با پرسها و نحوه عملکرد آنها
فهرست مطالب
عنوان مطلب صفحه
فصل اول : معرفی کارخانه برش و پرس ایران خودرو………………………………….. ۶
فصل دوم : طراحی قالبهای پرس ……………………………………………………………..
مقدمه …………………………………………………………………………………………………
برشکاری …………………………………………………………………………………………….
۱-۲-برشکاری …………………………………………………………………………………….
۲-۲-۲- مناطق برش …………………………………………………………………………….
۳-۲-۲-نحوه دادن کلیرانس به سنبه وماتریس ……………………………………………
۴-۲-۲-کلیرانس زاویه ای ………………………………………………………………………
۵-۲-۲- اضافه دور ریز …………………………………………………………………………
۶-۲-۲-نیروی لازم برش ……………………………………………………………………….
۷-۲-۲- انرژی لازم برش ………………………………………………………………………
۸-۲-۲- روشهای کم کردن نیروی لازم برش …………………………………………….
۹-۲-۲- نیروی لازم بیرون انداز ………………………………………………………………
۲-۲- اجزای قالب ………………………………………………………………………………..
۳-۲- طراحی قالب ……………………………………………………………………………….
۱-۳-۲- بدست آمدن قطعه میل راهنما……………………………………………………..
۲-۳-۲-طراحی سنبه و پیچها…………………………………………………………………..
۴-۲- روشهای ساخت قالب …………………………………………………………………..
۵-۲- انواع قالبهای برش ………………………………………………………………………..
۶-۲- پارامترهای مؤثر در انتخاب قالب …………………………………………………….
۷-۲-خمکاری ……………………………………………………………………………………..
۱-۷-۲- انواع عملیات و قالبهای خمکاری ………………………………………………..
۲-۷-۲-نیروی لازم خمکاری ………………………………………………………………….
۳-۷-۲-نیروی بالشتک فشاری ………………………………………………………………..
۸-۲- کشش عمیق ……………………………………………………………………………….
۱-۸-۲- عیوب عملیات کشش عمیق ………………………………………………………
۲-۸-۲-عیوب ورق بعد از عملیات کشش عمیق ………………………………………..
۹-۲- متغیرهای کشش عمیق ………………………………………………………………….
فصل سوم پرسها:…………………………………………………………………………………..
۱-۳- پرسهای سنگی …………………………………………………………………………….
۴-۲-۳- محاسبه مشخصه های پرسهای سنگی ………………………………………….
۲-۲-۳- نیروی مجاز پرس سنگی ……………………………………………………………
۳-۲-۳-تناژ مجاز نامی حاصل از گشتی در موتور ………………………………………
۴-۲-۳- تناژ مجاز نامی حاصل از قدرت کاری (توصین )…………………………….
۳-۳- پرسهای زانویی …………………………………………………………………………….
۴-۳-۳- نیروی رام و ظرفیت کاری ………………………………………………………….
۲-۳-۳- سرعت رام ……………………………………………………………………………..
۴-۳- پرسهای پیچی ……………………………………………………………………………..
۵-۳- پرسهای الکتروژن …………………………………………………………………………
۶-۳- پرسهای هیدرولیک ……………………………………………………………………….
فصل چهارم طرز کار ، انتخاب و تجهیزات کمکی پرسها ………………………………
۱-۴ طرز کار پرسها………………………………………………………………………………..
۲-۴ انتخاب پرسها ………………………………………………………………………………..
۳-۴ نصب و نظارت قالب ……………………………………………………………………..
۴-۴-تجهیزات ایمنی روی پرسها ……………………………………………………………..
۵-۴-سرویس و نگهداری پرسها وقالبها……………………………………………………..
۶-۴-تنظیم و نگهداری قالبها……………………………………………………………………
فصل پنجم دقت پرسهای مکانیکی ……………………………………………………………
۱-۵-دقت در حالت بی باری ………………………………………………………………….
۲-۵-دقت در حالت تحت بار …………………………………………………………………
فصل ششم : سیستمهای ایمنی در برابر اضافه بارپرسهای مکانیکی …………………..
۱-۶ وسایل ایمنی برای پرسهای مکانیکی در محدودهکورس مورد استفاده ……….
۲-۶-وسایل ایمنی پرسهای مکانیکی درکل کورس ………………………………………
مراجع …………………………………………………………………………………………………
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.