کتاب دروس تخصصی بازرگانی رشته مدیریت بازرگانی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل پی دی اف
2120
2 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل PDF (پی دی اف) ارائه میگردد

 کتاب دروس تخصصی بازرگانی رشته مدیریت بازرگانی دارای ۱۷۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در PDF می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پی دی اف کتاب دروس تخصصی بازرگانی رشته مدیریت بازرگانی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز کتاب دروس تخصصی بازرگانی رشته مدیریت بازرگانی۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی کتاب دروس تخصصی بازرگانی رشته مدیریت بازرگانی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن کتاب دروس تخصصی بازرگانی رشته مدیریت بازرگانی :

کتاب دروس تخصصی بازرگانی

توضیحات محصول:

فصل اول: مفاهیم بازاریابی
مقدمه
وظیفه بازاریابی، و مدیریت و مدیریت بازار شناخت نیازها، خواسته های انسانی و رفع آنها از طریق فرایند مبادله منابع
میباشد.
پیتر دراکر بیان میکند؛ از دیدگاه مشتریان، بازاریابی دربرگیرنده همهی فعالیتهای یک سازمان است بنابراین بجاست
به جای واژه بازاریابی، از عبارت مدیریت بازار که در برگیرندهی فعالیتهای گستردهتری در سازمان میباشد استفاده
کرد
مفاهیم اساسی بازاریابی
بازاریابی شامل مجموعهی از فعالیتهای تولیدی، توزیعی و تجاری است که کالاها را سریعتر و سادهتر به دست
مصرفکننده نهایی برساند. علم بازاریابی به وسیله تبلیغات مصرفکنندگان را با کالاها و خدمات مختلفی آشنا نموده و از
طریق ایجاد انگیزه، افراد را به خرید این محصولات برای رفع نیازهای خود تشویق مینماید.
نیاز
بازار
معامله
کالا مبادله
تقاضا
خواسته
خواسته ها بیانگر کیفیت ارضای نیازها و مطلوبیت دلخواه انسان بوده و در واقع بخش عمدهای از کوشش و تلاش فرد
برای نیل به خواستههای نامحدود او صورت میگیرد.
تنوع طلبی و انتظار دستیابی به امکانات رفاهی و بالا بردن سطح زندگی ناشی از خواستههای انسان میباشد، فرهنگ
جوامع و به تبع آن شخصیت افراد، نوع رفع نیازها را که همان خواستهها هستند شکل میدهد

تفاوتهای خواسته ها و نیازها:
خواسته ها راههای رفع نیاز بوده در حالی که نیازها محدود و تقریباً ثابت هستند. خواستهها با توجه به فرهنگ جوامع و
آداب و رسوم، هنجارها، سلائق، طرز تلقی و نیز وضع درآمدی افراد نامحدود و دائماً در حال تغییر بوده و گرایش جدی
به سوی کالاهای جدید دارند.
تقاضا
خواسته های افراد تقریباً نامحدود بوده در حالی که برای رفع آنها جوامع و مؤسسات منابع محدودی در اختیار دارند و
بدین جهت مصرفکنندگان برای رفع نیازهای خود، کالاها و خدماتی را انتخاب میکنند که با توجه به قیمت آنها
حداکثر رضایتمندی و مطلوبیت را برای آنها فراهم نماید

نکته: خواسته ها وقتی به تقاضا تبدیل میشوند که با قدرت خرید پشتیبانی شوند.
کالا
هر شیء یا چیزی که توسط شخص معین و یا مؤسسهای تولید شده و قادر باشد نیازهای فردی و یا جمعی
مصرف کنندگان را برآورده سازد کالا نامیده میشود.
نکته: کالا فقط در محصولات فیزیکی خلاصه نمیشود بلکه شامل خدمات، ایدهها، عقاید و اندیشه ها، سازمانها، مکانها،
فعالیتها و یا ترکیبی از آنها نیز میشوند.
نکته: محصولی که خواسته های مربوط به نیاز خاصی را کاملاً ارضا نماید کالای ایدهآل نامیده میشود. »

مبادله
هنگامی که مردم برای ارضای نیازهای خود در مورد خرید و فروش کالا تصمیمی را اتخاذ میکنند عمل مبادله صورت
میگیرد.
هر انسانی به چهار روش زیر میتواند کالاهای موردنیاز خود را به دست آورد:
۱- اولین انتخاب فرد «خودتولیدی» است در این روش انسان نیاز به ارتباط با دیگران ندارد، در این جا نه بازاری وجود
دارد و نه به بازاریابی نیازی هست. مثل رفع گرسنگی
۲- تکدیگری و کمک خواستن عاجزانه از دیگران، در این روش او در مقابل دریافت پول و سایر مایحتاج خود، دعای
خیر نثار طرف مقابل میکند.
۳- دریافت کالا با توسل به زور یا سرقت که روشی غیراخلاقی و بدتر از روش دوم است.
۴- روش مبادلهای، که در آن فرد کالای مورد نیاز خود را با پرداخت پول یا ارائه کالا یا خدمت به دیگران به دست
میآورد.
نکته: بازاریابی برای به دست آوردن محصولات جهت ارضای خواستهها و نیازها به روش چهارم (روش مبادلهای) تأکید
میکند
شرایط انجام مبادله:
— وجود حداقل دو طرف برای انجام مبادله
— وجود کالاهای با ارزش
— رضایتمندی طرفین برای انجام مبادله
— هر یک از طرفین باید در رد یا قبول پیشنهاد طرف دیگر مختار باشد.
— توانایی برقراری ارتباط و تحویل به موقع کالا.
معامله
نکته: مبادله هسته مرکزی بازاریابی میباشد ولی معامله واحد اندازهگیری بازاریابی به شمار میرود.
نکته: یک معامله شامل داد و ستد فایده بین طرفین است.

نوع فایل:PDF

سایز:۲.۸۴mb

تعداد صفحه:۱۷۴

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.