آشنایی با الگوی ارزیابی سیپ ( cipp)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 آشنایی با الگوی ارزیابی سیپ ( cipp) دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد آشنایی با الگوی ارزیابی سیپ ( cipp)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی آشنایی با الگوی ارزیابی سیپ ( cipp)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن آشنایی با الگوی ارزیابی سیپ ( cipp) :

تعداد صفحات :۱۴

چکیده مقاله:

کافن هرمن در خصوص کاهش کیفیت آموزش مینویسند : یکی از مسایل عمده ای است که در سال های اخیر برنامه ریزان اموزشی به خصوص در کشور های جهان سوم با ان روبرو بوده اند . به همین دلیل نطریات و دیدگاها ها پیرامون ارزشیابی در این سالها همواره در حال تکوین و تکامل بوده است . ارزشیابی اموزشی مفهوم گسترده ای است که با کلیه عناصر نظام اموزشی در ارتباط است این مفهوم ، محصول تعامل کلیه ارزش های است که با عناوین و اشکال مختلف در داخل و خارج نظام اموزشی برای افرایش عملکرد نظام اموزشی انجام می شود . در نتیجه عمل ارزشیلبی از پدیده های اموزشی به صورت های مختلفی توصیف و برای اجرای لن نیز الگو های مختلفی ارائه گردید ه است . گروهی از صاحب نطذان اصلاح برنامه های اموزشی را هدف ارزشیابی می دانند . گروهی دیگر معتقدند هدف ارزشیابی متوجه محصول برنامه اموزشی است . گروهی دیگر به خصوصیات درونی و عوامل تشکیل دهنده برنامه اموزشی توجه نمودند . متخصصان موضوعات درسی در زمینه انچه باید ارزشیابی شود و چگونگی ارزشیابی حرف هایی برای گفتن دارند و سر انجام گروه اخر هدف ارزشیابی را فراهم اوردن اطلاعات لازم منظور تسهیل در امر تصمیم گیری و کمک به مدیران قلمداد نموده و الگو های تسهیل تصمیم گیری را ارائه نموده اند، از میان الگو های تسهیل تصمیم گیری الگوی سیپ که توسط استفال بیم و همکارانش تدوین و ارائه شد در این مقاله معرفی شده است . در این الگو ارزشیلبی عبارت است از فرایند تعیین کردن به دست اوردن و فراهم ساختن اطلاعات توصیفی و قضاوتی در مورد ارزش و مطلوبیت هدف ها ، طرح ها ، اجرا ، نتایج به منظور هدایت تصمیم گیری ، خدمت به نیاز های پاسخ گویی و درک بیشتر از پدیده های مورد بررسی ( استفال بیم ۱۹۸۶، ص ۱۵۹) این الکو تصمیم های اموزشی را به چهار گروه برنامه ریزی ، ساختی اجرایی و دوباره سازی تقسیم می کند و برای هر یک نوعی ارزشیابی تحت عناوین ارزشیابی زمینه ، ارزشیابی درون داد ، ارزشیابی فرایند و ارزشیابی برون داد معرفی میکند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.