مقایسه نقوش و نمادهای معماری ایرانی (دوره هخامنشیان و اسلامی) با هنرهای تزئینی و ارائه راهکارهای معماری برای مشکلات مراکز هنرهای تزئینی معاصر ایران


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقایسه نقوش و نمادهای معماری ایرانی (دوره هخامنشیان و اسلامی) با هنرهای تزئینی و ارائه راهکارهای معماری برای مشکلات مراکز هنرهای تزئینی معاصر ایران دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقایسه نقوش و نمادهای معماری ایرانی (دوره هخامنشیان و اسلامی) با هنرهای تزئینی و ارائه راهکارهای معماری برای مشکلات مراکز هنرهای تزئینی معاصر ایران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقایسه نقوش و نمادهای معماری ایرانی (دوره هخامنشیان و اسلامی) با هنرهای تزئینی و ارائه راهکارهای معماری برای مشکلات مراکز هنرهای تزئینی معاصر ایران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقایسه نقوش و نمادهای معماری ایرانی (دوره هخامنشیان و اسلامی) با هنرهای تزئینی و ارائه راهکارهای معماری برای مشکلات مراکز هنرهای تزئینی معاصر ایران :

تعداد صفحات :۱۲

چکیده مقاله:

همواره نقوش و نمادهای هنر و معماری، ریشه در تفکرات، اعتقادات و باورهای یک ملت دارد، و اثرهنری بیانگر وضعیت اجتماعی، روحیه دوران و ترسیمی از افکار و اندیشه های حاکم بر جامعه است. این نقوش و نمادها می تواند فرازمان و فرامکان و برآمده از ریشه های دینی و بالاتر از موقعیت های زمانی و اجتماعی باشد. این مقاله با هدف مقایسه نقوش و نمادهای معماری ایرانی اسلامی و هنرهای تزئینی، و همچنین ارائه راهکارهای معماری برای حل مشکلات مراکز هنرهای تزئینی و هنرمندان معاصر ایران تدوین شده است. روش گردآوری اطلاعات کتابخانه ای و میدانی است. در این پژوهش به روش توصیفی، تحلیلی و مقایسه ای دو مقطع زمانی معماری و هنرهای تزئینی دوره هخامنشی و اسلامی بررسی شده است. نتیجه این که، معماری و هنز تزئینی در هر دوره بر یکدیگر تأثیر گذاشته اند و مضامین مشترکی دارند. طراحان معماری و هنرهای تزئینی در دوره نخامنشی از افسانه ها، اساطیر و … و در دوره اسلامی بیشتر از حیوانات و گیاهان بهشتی، آیات، احادیث و اسماء متبرکه و … استفاده کرده اند. اما این در حالی است که امروز، معماری و هنرهای تزئینی معاصر ایران، بیگانه و تقلید ناآگاهانه و سطحی از معماری و هنر کشورهای دیگر است. به نظر می رسد با توجه به تاریخ پربار معماری و هنر تزئینی ایران، معماری اصیل ایرانی اسلامی می تواند بر هنرمندان و سازندگان تأثیر بگذارد و باعث ارتقای متقابل هم شوند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.