مقاله بررسی ساختار سرمایه شرکتها بر رابطه بین رقابت در بازار محصول و هزینه سرمایه (مطالعه موردی: شرکتهای پذیرفته شده در بورساوراق بهادار تهران)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بررسی ساختار سرمایه شرکتها بر رابطه بین رقابت در بازار محصول و هزینه سرمایه (مطالعه موردی: شرکتهای پذیرفته شده در بورساوراق بهادار تهران) دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی ساختار سرمایه شرکتها بر رابطه بین رقابت در بازار محصول و هزینه سرمایه (مطالعه موردی: شرکتهای پذیرفته شده در بورساوراق بهادار تهران)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی ساختار سرمایه شرکتها بر رابطه بین رقابت در بازار محصول و هزینه سرمایه (مطالعه موردی: شرکتهای پذیرفته شده در بورساوراق بهادار تهران)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی ساختار سرمایه شرکتها بر رابطه بین رقابت در بازار محصول و هزینه سرمایه (مطالعه موردی: شرکتهای پذیرفته شده در بورساوراق بهادار تهران) :

تعداد صفحات:۱۰
چکیده:
هدف اصلی این پژوهش بررسی نقش ساختار سرمایه شرکتها بر رابطه بین رقابت در بازار محصول و هزینه سرمایه شرکتهای پذیرفته شده دربورس اوراق بهادار تهران است. به همین منظور، از معیار شاخص هرفیندال هیرشمن جهت اندازه گیری رقابت در بازار محصول استفاده شده است. افزون بر این، ویژگی ساختار سرمایه شرکتها مورد بررسی قرار گرفته است. جامعه آماری این پژوهش کلیه شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران هستند و نمونه شامل ۸۱ شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران است که در طی سالهای ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۱ مورد بررسی قرار گرفته است. از تحلیل آماری رگرسیون خطی چند متغیره در قالب چارچوب بارون و کنی (۱۹۸۶) برای آزمون فرضیه های پژوهش استفاده شده است. نتایج حاصل از پژوهش نشاندهنده آن است که بین رقابت در بازار محصول با ساختار سرمایه شرکتهای فعال در بورس اوراق بهادار تهران رابطه معکوس و معناداری وجود دارد. افزونبر این، نتایج پژوهش نشان داد که بین رقابت در بازار محصول و هزینه سرمایه سهام عادی رابطه معکوس و معناداری وجود دارد. همچنین، نتایج پژوهش نشان داد که متغیرساختار سرمایه و سودآوری دارای چنین نقشی نیستند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.