مقاله اصول و مباني سازمان و مديريت

 مقاله  اصول و مباني سازمان و مديريت

… دانلود …

مقاله اصول و مباني سازمان و مديريت دارای 31 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله اصول و مباني سازمان و مديريت کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي مقاله اصول و مباني سازمان و مديريت،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن مقاله اصول و مباني سازمان و مديريت :

اصول و مبانی سازمان و مدیریت

معاونت فنی و آماری
از مهمترین وظایفی كه برعهده این معاونت نهاده شده عبارتست از :
– پیش بینی و تامین كلیه تجهیزات فنی و رایانه ای سازمان
– نظارت بر تجزیه و تحلیل آمار و اطلاعات آزمونها
– ارتباط مستمر با موسسات و مراكز معتبر داخلی و خارجی در امور مربوط به انفورماتیك
– كنترل دقیق مراحل گزینش و تائید نهایی آزمونهای جاری سازمان
– تعیین كیفیت سوالات و ظرفیت پذیرش موسسات آموزش عالی

– نیازسنجی كشور به تنوع فارغ التحصیلان در رشته های مختلف و ارائه مدلهای آماری موفقی دانشجویان
– انجام تحقیقات لازم در زمینه تهیه سوال، روانسنجی آن و ارائه روشهای اندازه گیری
– انجام امور مربوط به المپیاد دانشجویی و مسابقات علمی (حافظان قرآن- دانشجویان ممتاز)
– نظارت بر تهیه و اجرای طرحهای تجربی در زمینه مدلهای آماری برای پیش بینی موقعیت دانشجویان و بهینه سازی روشهای سیستم گزینش دانشجو.
– بررسی و تعیین خط مشی های فنی و پژوهشی
– شركت در جلسات ، كمیسیونها، شورای سازمان و ارائه گزارشات لازم و هماهنگی با سایر معاونین سازمان در جهت پیشبرد مطلوب فعالیتهای سازمان

این معاونت متشكل ازواحدهای زیر است:
این دفتر از مهمترین واحدهای سازمان است كه با استفاده از تجهیزات پیشرفته كامپیوتری و نیروی انسانی متخصص، قسمت اعظم امور آزمونهای سازمان را انجام می دهد. خواندن پاسخنامه ها و فرمهای انتخاب رشته، گزینش علمی، اعمال سهمیه ها و نهیه لیست نهایی پذیرفته شدگان برعهده این دفتر می باشد.
این واحد شامل گروه تجزیه و تحلیل سیستمها، گروه برنامه نویس سیستم، گروه برنامه نویسی و گروه عملیات می باشد.

ب- دفتر بررسیهای فنی و آماری
این دفتر متشكل از گروه تجزیه و تحلیل آمار و گروه اطلاع رسانی و استخراج و تولید آمار است. همچنین با تشكیل گروههای طرح و بررسی آما و طرح و بررسی مدلهای تصمیم گیری به ارائه طرحها و سیستمهای مناسب گزینش دانشجو، بررسی عوامل موثر در انتخاب یا تغییر رشته دانشجویان، بررسی دلایل افت تحصیلی، تهیه و استخراج آمار مربوط به آزمونهای مختلف، طراحی و ایجاد بانك اطلاعات آموزش كشور و تجزیه و تحلیل طرحهای گزینش علمی دانشجو و طرح شمای عملیاتی آن می پردازد.
ردیف عنوان
1

2

3
4

5
6
7
8
9

10
11

12
13
14

15
16
17
18
19
20
21 تهیه و استخراج آمار مربوط به آزمونهای مختلف شامل سراسری، تحصیلات تكمیلی، جامع علمی –كاربردی ، كاردانی به كارشناسی ناپیوسته و كاردانی پیوسته(فنی و حرفه ای)
تهیه آمار برحسب رشته، دانشگاه براساس میانگین نمره كل علمی، معدل لیسانس به تفكیك شركت كننده و پذیرفته شده ( كارشناسی ارشد)
تهیه و تنظیم روش گزینش در آزمونهای مختلف سازمان
اخذ تصویر پاسخنامه بصورت تصادفی و تصحیح آنها بصورت دستی ( در آزمونهای مختلف به تفكیك گروه و رشته های امتحانی

بررسی و كنترل دفترچه راهنمای آزمونهای سازمان
بررسی و كنترل لیست نمرات Tolimo ( در سه مرحله آزمون مربوطه )
كنترل لیستهای مربوط به شكست ظرفیت در مراحل مختلف آزمون سراسری
بررسی و كنترل كارنامه آزمونهای مختلف سازمان
مكاتبه و هماهنگی با شورای عالی برنامه ریزی در خصوص برخی از تغییرات پیشنهادی از سایر دانشگاهها و مراجع ذیصلاح در مورد آزمون سراسری

اجرای آئین نامه ایجاد تسهیلات برای فرزندان اعضای هیات علمی در آزمون سراسری
بررسی و تهیه پاسخ به اعتراضات مربوط به سهمیه مناطق به نمایندگان مجلس شورای اسلامی، استانداران، فرمانداران و سازمان بازرسی كل كشور
تهیه دستور العمل كنترل تائید آزمون كارشناسی ارشد
كنترل عنوان، تعداد دروس، ضرایب و ; هر یك از درسها در كلیه رشته های آزمون كارشناسی ارشد
كنترل آزمون ارشد از لحاظ نوع امتحان تستی- تشریحی و شته های شناور
تهیه دستورالعمل تكمیل ظرفیتهای خالی در آزمون دكترای اعزام
بررسی و كنترل نمرات آزمونهای استخدامی ارگانهای دولتی و آزمونهای مشابه
تهیه گزارش تحلیلی و ارزیابی سوالات و آزمونهای سراسری و كارشناسی ارشد
بررسی وضعیت زنان و مردان در آزمون سراسری و كارشناسی ارشد
بررسی تاثیر معدل در آزمون كارشناسی ارشد
تهیه دستورالعمل اجرایی آزمون تحصیلات تكمیلی و روند اجرایی دستوارلعمل فوق
كد گذاری یكتای آزمونها
معاونت تحقیقات آزمون و ارزشیابی آموزش
با توجه به گستردگی وظایف سازمان و كاربردی شدن این وظایف و با هدف مطالعه و تحقیق در زمینه شیوه های مربوط به انتخاب شایسته ترین افراد برای ادامه تحصیل و راهیابی به دانشگاه ها و به منظور تحقق بخشی از اهداف سازمان این معاونت ایجاد شده و وظایف مشروحه زیر را برعهده دارد:
– بررسی نیازهای دانشگاهها و موسسات آموزش عالی به مهارتها، دانش و تخصصهای مورد نیاز .
– انجام تحقیقات لازم در زمینه عملكرد سنجش آموزش عالی و مقایسه آن با اهداف مورد نظر .
– انجام بررسیهای تحقیقی و تطبیقی در زمینه برگزاری مسابقات علمی المپیاد و تعیین سطح آموزشی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی
– تحقیق و بررسی در زمینه جایگزینی روشهای جدید و شیوه های بهتر شناسایی و انتخاب استعدادهای نهفته دانشجویان نخبه
– پیش بینی طرحهای تشویقی مربوط به برگزیدگان المپیاد دانشجویی
– تنظیم شرائط ، عوامل و ضوابط مربوط به شركت دانشجویان در المپیاد
– تحقیق و بررسی در خصوص تنگناها و نارسایی های موجود و ارائه گزارشهای توجیهی برای رئیس سازمان

– سازماندهی فعالیتهای مربوط به تقسیم كار و تعیین وظایف و حدود و مسئولیتها و اختیارات واحدهای تحت سرپرستی واحدهایی كه تحت نظر این معاونت همكاری می كنند عبارتست از:
الف- مركز مطالعات، تحقیقات و ارزشیابی آموزشی كه خود شامل گروه ارزشیابی آموزشی، گروه مطالعات اجتماعی و گروه سنجش واندازه گیری می باشد.
ب- دفتر آزمون سازی و روانسنجی كه متشكل از گروه آزمون سازی و گروه روانسنجی است.
ج- دبیرخانه المپیاد دانشجویی

الف- مركز مطالعات، تحقیقات و ارزشیابی آموزشی
برخی از فعالیتهای این مركز عبارتست از :
– انجام تحقیقات علمی بمنظور ارائه روشهای اندازه گیری برای سنجش آمادگی داوطلبان و پیشرفت تحصیلی دانشجویان.
– انجام تحقیقات پژوهشی در خصوص ارائه معیارهای علمی برای بهبود عملكرد سنجش آموزش كشور
– بررسی های لازم در خصوص تهیه وارائه روشهای مناسب برای انتخاب شایسته ترین افراد از بین داوطلبان ورود به آموزش عالی
– ارزشیابی برنامه های آموزش و مواد آموزشی در دانشگاهها و موسسات آموزش عالی
– انجام تحقیقات لازمدر مورد توانائیهای دانش آموزان و دانشجویان و فارغ التحصیلان در زمینه مختلف
– برقراری رابطه علمی و پژوهشی با مسوولین ذیربط در دانشگاهها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی در چارچوب انجام تحقیقات مربوط

– جمع آوری آمار و اطلاعات لازم در زمینه های مختلف آموزشی در دانشگاهها و موسسات آموزش عالی و تجزیه و تحلیل كمی و كیفی آنها
– برگزاری كنفرانسها و سمینارهای لازم و ضروری طبق برنامه های تنظیمی در جهت تحقق اهداف مورد نظر
– انجام تحقیقات لازم به منظور تعیین و تشخیص رابطه پذیرش دانشجو در رشته های مختلف تحصیلی با نیاز جامعه در زمینه های مختلف

– انجام پژوهشهای علمی درخصوص جذب دانش آموختگان در موسسا ذیربط و ارائه طرحهای تحقیقاتی در مورد افزایش بهره وری آنان در جامعه
– مشاركت و هماهنگی با سایر واحدها در زمینه انتشار كتب و نشریات علمی در زمینه های مختلف
ب – دفتر آزمون سازی و روانسنجی
این دفتر با همكاری گروههای آزمون‌سازی و روانسجی و همچنین با كمك تعداد زیادی از استادان دانشگاهها و دبیران مجرب دبیرستانها، به تهیه سوال برای آزمونهای مختلف سازمان می‌پردازد. از دیگر وظایف مهم دفتر آزمون سازی این است كه به كمك تجزیه و تحلیل آزمونها و استمداد از كارشناسان تست سازی و روانسنجی، ایجاد بانك سوال، حفاظت و نگهداری سوالات و طراحی و آماده سازی سوالات آزمونهای سازمان همواره درصدد دستیابی به بهترین شیوه‌ها و وسایل سنجش و اندازه‌گیری می‌باشد.
طراحان سوالات آزمونهای مختلف سازمان در این دفتر، در قرنطینه كامل به طرح سوال می‌پردازند و همزمان با حضور داوطلبان در ساعات برگزاری آزمون در حوزه‌های مختلف، طراحان سوال در سازمان حضور یافته و اقدام به پاسخگویی به سوالات و تهیه كلید می‌نمایند. افزون بر این، در صورت بروز اشكال در هر یك از سوالات، به رفع آن اقدام می‌نمایند.

برخی از فعالیتهای دفتر آزمون سازی و روانسنجی عبارتست از :
تهیه و تحویل سوالات آزمونهای مختلف در طول سال
تنظیم برنامه زمانی برای آزمونهای مختلف در طول سال
برگزاری جلسات با شركت افراد متخصص و اساتید دانشگاهها در خصوص مسائل رشته‌های مختلف دانشگاهها و ارائه راهكار مناسب

تشكیل كارگاههای آزمون سازی بوسیله گروه روانسنجی
تجزیه و تحلیل كلید سوالات آزمونهای مختلف در طول سال بوسیله گروه روانسنجی
تهیه گزارشهای علمی و كارشناسی در زمینه‌های مختلف
شركت در جلسات و ایراد سخنرانی و پاسخگویی به سوالاتی كه از طرف مردم درباره سازمان مطرح می‌شود.
ج – دبیرخانه المپیاد دانشجویی
این دبیرخانه مسوول برگزاری المپیاد علمی دانشجویی است. منظور از برگزاری المپیاد، كشف استعدادهای درخشان دانشجویان كشور و تشویق و ترغیب آنها به مطالعه و تحقیق در دوران تحصیل و ایجاد فرصتهای مناسب برای اعتلای علمی آنان است. لذا در سال 1374 تصمیم گرفته شد هر سال نوعی آزمون علمی از محتوای برنامه تحصیلی رشته‌های مختلف دوره‌های كارشناسی، ترجیحاً همزمان با آزمون ورودی دوره‌های كارشناسی، ترجیحاً همزمان با آزمون ورودی دوره‌های كارشناسی ارشد، برگزار گردد.

در این چارچوب، سازمان از سال 1375 تاكنون المپیادهای علمی دانشجویی كشور را برگزار كرده است كه آزمون مرحله اول همزمان با امتحان كارشناسی ارشد و مرحله دوم به صورت تشكیل اردو در شهرستانها و با همكاری یكی از دانشگاه‌های كشور برگزار شده است.
شایان ذكر است برای گسترش المپیاد و نیز بین المللی شدن آن، فعالیتهایی انجام شده است كه از این رهگذر، در رشته ریاضی از كشورهای همسایه نیز داوطلبانی در پنجمین، ششمین و هفتمین دوره المپیاد حضور یافتند.

نخستین المپیاد علمی دانشجویی با شركت 26000 نفر داوطلب همزمان با آزمون كارشناسی ارشد در اسفند ماه سال 1374 در شش رشته شامل ریاضی، فیزیك، شیمی، ادبیات فارسی، مهندسی برق و مهندسی عمران برگزار گردید كه از این تعداد 150 نفر به مرحله دوم راه یافتند. مرحله دوم این المپیاد در تابستان سال 1375 بصورت اردو در شهر ارومیه انجام شد.
دومین المپیاد همزمان با آزمون كارشناسی ارشد سال 1376 با شركت 37000 نفر داوطلب در هفت رشته شامل زبان و ادبیات فارسی، فیزیك، شیمی، ریاضی، مهندسی برق، مهندسی عمران و الهیات و معارف اسلامی برگزار شد كه از این تعداد 110 نفر به مرحله دوم راه یافتند. مرحله دوم این المپیاد در تابستان سال 1376 در شهر كرد انجام شد.
سومین المپیاد علمی دانشجویی در هشت رشته شامل زبان و ادبیات فارسی، الهیات و معارف اسلامی، فیزیك، شیمی، ریاضی، مهندسی برق، مهندسی عمران و مكانیك با شركت 43500 نفر داوطلب همزمان با آزمون كارشناسی ارشد سال 1377 برگزار گردید كه از این میان، تعداد 132 نفر به مرحله دوم راه یافتند. آزمون مرحله دوم این المپیاد در دانشگاه شهید بهشتی برگزار گردید.

چهارمین المپیاد علمی دانشجویی در رشته‌های ریاضی، فیزیك، شیمی، مهندسی برق، مهندسی عمران، مهندسی مكانیك، زبان و ادبیات فارسی و الهیات و معارف اسلامی با حضور 47000 نفرشركت كننده برگزار گردید كه از این میان، 118 نفر واجدین شرایط برای مرحله دوم معرفی شدند. در این دوره از المپیاد، برای اولین بار، رشته پزشكی به مجمع رشته‌های دیگر پیوست و از میان 10000 نفر شركت كننده در آزمون جامع علوم پایه پزشكی كه در شهریور و اسفند ماه سال 1377 برگزار شده بود تعداد 20 نفر به عنوان نفرات برگزیده مرحله اول المپیاد پزشكی معرفی شدند و به مرحله دوم راه یافتند. مرحله دوم این آزمون در بندر شرفخانه انجام شد.

پنجمین المپیاد با شركت 60000 نفر همزمان با آزمون كارشناسی ارشد در اسفند ماه سال 1378 برگزار گردید كه از این تعداد 128 نفر دانشجوی برگزیده شده از مرحله نخست این المپیاد در نه رشته شامل: زبان و ا دبیات فارسی، الهیات و معارف اسلامی، زیست شناسی، شیمی، فیزیك، مهندسی برق، مهندسی عمران، مهندسی مكانیك و ریاضی گزینش شدند و برای شركت در مرحله دوم معرفی گردیدند. مرحله دوم این المپیاد در شهر همدان برگزار شد.
شایان توجه است، در سال 1379 برای نخستین مرتبه در رشته ریاضی علاوه بر ایران، هفت كشور خارجی شامل اكراین ارمنستان، قبرس، آذربایجان، تركمنستان، عمان و اردن نیز حضور داشتند كه در رقابت انفرادی مقامهای اول، دوم و پنجم توسط دانشجویان ایرانی و مقامهای سوم و چهارم توسط دانشجویان اكراینی احراز گردید. در نتایج تیمی نیز ایران مقام اول و اكراین و ارمنستان به بترتیب مقامهای دوم و سوم را كسب نمودند.

ششمین دوره المپیاد همزمان با آزمون كارشناسی ارشد سال 1380 با حدود 63000 نفر دانشجوی رشته‌های زبان و ادبیات فارسی، الهیات و معارف اسلامی، شیمی، فیزیك، زیست شناسی، ریاضی، مهندسی برق، مهندسی عمران و مكانیك برگزار گردید. در مرحله اول این آزمون 121 نفر انتخاب شدند و به مرحله بعد راه یافتند. آزمون علمی مرحله دوم این المپیاد در شهر مقدس مشهد انجام شد.

هفتمین المپیاد همزمان با آزمون كارشناسی ارشد سال 1381 با شركت 78489 نفر از دانشجویان رشته های زبان و ادبیات فارسی، الهیات و معارف اسلامی، شیمی، فیزیك، زیست شناسی، ریاضی، مهندسی برق، مهندسی عمران، مهندسی مكانیك و مهندسی كامپیوتر برگزار گردید. ویژگی این المپیاد اضافه نمودن رشته مهندسی كامپیوتر به دیگر رشته ها بوده است.
در مرحله اول این آزمون تعداد 140 نفر انتخاب شدند و به مرحله دوم راه یافتند. مرحله دوم این المپیاد در شهر سرعین – اردبیل انجام شد.

در این دوره، المپیاد رشته ریاضی با درخشش بیشتر به صورت بین المللی برگزار شد. دانشجویان خارجی شركت كننده از 9 كشور ارمنستان، روسیه، بلاروس، مالزی، چین، تركمنستان، قزاقستان، سرویه و اكراین بودند.

7- دفتر ریاست و روابط عمومی
دفتر ریاست و روابط عمومی با همكاری واحدهای تابعه (كارشناس روباط عمومی، كارشناس ارزشیابی و رسیدگی به شكایات) وظایف خود را انجام می دهد. این دفتر متشكل از واحد حقوقی، واحد مراسم و تبلیغات، واحد پاسخگویی اعم از مكاتبات، پاسخگویی تلفنی و حضوری، واحد خبر، واحد پشتیبانی و اطلاعات و امور روابط بین الملل می باشد.

واحد همكاریهای علمی و روابط بین الملل سازمان سنجش آموزش كشور به منظور گسترش و تسهیل ارتباط علمی این سازمان با دیگر مراكز دانشگاهی آموزش و تحقیقاتی ایران و سایر كشورها و مراكز علمی بین المللی و تبادل تجارت و یافته ها و همچنین ایجاد و معرفی فرصتهای مناسب برای برگزاری طرحهای آموزشی مشترك و برگزاری دوره های آموزشی و تحقیقاتی كوتاه مدت و بلند مدت در سطح بین المللی فعالیت می نماید.

ردیف عنوان
1 پاسخگویی به داوطلبان آزمونهای مختلف با مناسبترین شیوه اعم از پاسخگویی كتبی، تلفنی و حضوری
2 آگاه ساختن افكار عمومی از فعالیتهای سامزان از طریق وسایل ارتباط جمعی
3 پیگیری و اجرای احكام حقوقی صادره از طرف مراجع ذیربط
4 همكاری در برگزاری المپیاد علمی دانشجویی
5 تهیه ماهنامه خبری آیینه سنجش

6 تهیه كتابچه معرفی سازمان و توزیع آن بین دانشگاه ها و مراكز علمی كشور
7 پیگیری در خصوص انتشار ویژه نامه های اعلام اسامی كلیه آزمونها
8 پیگیری و تهیه جوابیه برای بروزنامه ها در رابطه با مطالب مرتبط با سازمان
9 تهیه برلتن بریده جراید به صورت هفتگی و بولتن آموزش عالی از منظر مطبوعات به صورت هر دو هفته یكبار

10 انجام كلیه امور مربوط به مصاحبه های مطبوعاتی و رادیو تلویزیونی مسئولین سازمان
11 پیگیری در خصوص سایت روابط عمومی سازمان و درج اخبار و اطلاع رسانی به روز از طریق شبكه
12 پیگیری امور مربوط به سیستم تلفن گویا و روزآوری اطلاعات مربوط به سازمان
13 تهیه و چاپ گزارش عملكرد سالانه سازمان
14 برگزاری جشنها، مراسم،كنفرانسها و سمینارهای علمی، فرهنگی و آموزشی دانشجویی مربوط
15 ایجاد ارتباط با كشورهای مختلف به منظور جمع آوری اطلاعات لازم در خصوص چگونگی برگزاری آزمون در آن كشور و ارائه گزارش مربوط در شورای سازمان
16 تهیه و تنظیم پیش نویس تصویب نامه ها، جمع آوری اطلاعات لازم در خصوص چگونگی برگزاری آزمون در آن كشور و ارائه گزارش مربوط در شورای سازمان
17 نظارت بر مفاد قراردادها از نقطه نظر حقوقی و مطابقت آنها با مفاد قانون و ضوابط مربوط
18 برگزاری ستادهای پاسخگویی آزمونهای سراسری و كارشناسی ارشد
19 شركت و همكاری در برگزاری نمایشگاه بین المللی كتاب

20 ارسال پست الكترونیك به سوالات مطروحه از سوی داوطلبان
21 پیگیری جهت دریافت و چاپ اطلاعیه های سازمان در رابطه با برگزاری كلیه آزمونها
22 برگزاری كارگاههای آموزشی جهت مدیران و مشاورین مراكز پیش دانشگاهی مناطق آموزش و پرورش استان تهران، سایر استانها و شهرستانهای كشور

دفتر حراست و حفاظت آزمونها
بدون تردید اعتبار آزمونهای سازمان در گرو عدم دسترسی آحاد كشور اعم از داوطلب و غیر داوطلب به سوالات آزمون می باشد. حراست سازمان در این زمینه فعالیتهایی را انجام می دهد كه به طور خلاصه بیان می شود :

آزمونهای هر یك از مواد امتحانی در چندین دسته و دتوسط دبیران و استادان متعدد تهیه می شود. سپس سوالات در اختیار ریاست سازمان قرار می گیرد. رئیس سازمان تنها كسی است كه مجاز به ورود به قرنطینه چاپخانه می باشد. چاپخانه نیز برای چاپ و تكثیر سوالات روزهای متعددی در قرنطینه قرار می گیرد. حفاظت از چاپخانه و بسته های مهر و موم شده سوالات با هماهنگی حراست بر عهده نیروی انتظامی است.

در حوزه های برگزاری آزمون تا قبل از ساعات شروع آزمون بسته های سوال در قرنطینه قرار می گیرد. همچنین دفتر خدمات ماشینی به منظور خواندن و نمره گذاری پاسخنامه ها اعمال سهمیه ها و گزینش علمی تا پایان مراحل فوق در قرنطینه كامل به سر می برد.
این واحد شامل بخش پرسنلی، بخش دفتری، بخش حفاظت آزمونها، بخش رسیدگی به موارد تقلب و تخلق و بخش حفاظت فیزیكی است.

با سلام،محصول دانلودی مقاله اصول و مباني سازمان و مديريت آماده ارائه به شما پژوهنده عزیز میباشد.با کلیک روی دکمه ادامه مطلب به صفحه توضیحات کامل مقاله اصول و مباني سازمان و مديريت هدایت میشوید
مقاله اصول و مباني سازمان و مديريت

پژوهشگر گرامی فایل کامل مقاله اصول و مباني سازمان و مديريت با تنظیمات کامل و دقیق آماده مطالعه و بررسی شما می باشد شما با دانلود فایل مقاله اصول و مباني سازمان و مديريت دیگر نیاز به ویرایش اساسی در داخل فایل را ندارید برای مشاهده بخشی از متن فایل بر روی دکمه “توضیحات بیشتر ” در پایین این متن کلیک کنید.