مقاله فلسفهی حاکم بر برنامههای درسی علوم


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله فلسفهی حاکم بر برنامههای درسی علوم دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله فلسفهی حاکم بر برنامههای درسی علوم  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله فلسفهی حاکم بر برنامههای درسی علوم،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله فلسفهی حاکم بر برنامههای درسی علوم :

تعداد صفحات:۱۳

چکیده:

تعلیم و تربیت در زمرهی علوم کاربردی طبقهبندی میشود. آنچه در این حوزه مطرح میشود میبایست ریشه در « مبانی » داشته باشد. مبانی تعلیم و تربیت را در دو دستهی کلی مبانی فلسفی و مبانی علمی طبقهبندی کردهاند. مکاتب مختلف فلسفی تبیینهای متفاوتی در مقولههای مختلف هستی شناسی، انسان شناسی، معرفت شناسی و ارزش شناسی دارند. التزام به هر یک از مکاتب فلسفی پیامدهایی برای مربیان در حوزهی نظر و عمل به دنبال دارد. برنامههای درسی که نقش محوری در فضای آموزش و پرورش دارند، به شدت تحت تأثیر مبانی فلسفی قرار دارند و باید برنامههای متفاوتی را متأثر از مکاتب مختلف فلسفی انتظار داشت. در این مقاله برنامههای علوم دبستان به منظور کشف مبانی فلسفی حاکم بر آن مورد بررسی قرار میگیرد. این بررسی نشان میدهد ویژگیهای حاکم بر برنامههای درسی یادشده بسیار نزدیک به مبانی فلسفی تجربهگرایان و تحت تأثیر تفکرات مدرنیته است. به عبارت دیگر علیرغم هدفگزاری نظام عالی آموزش و پرورش به منظور همسوسازی برنامهها با دیدگاههای اسلامی، متأسفانه عملاً برنامههای درسی قرابت کمتری با مبانی فلسفی اسلامی دارند. شواهدی در این مقاله ارائه میشود و در پایان پیشنهاداتی برای عبور از این معضل و همسوسازی برنامه های درسی با مکتب فلسفهی اسلامی ارائه میگردد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.