مقاله ضرورت توسعه استراتژی مبتنی بر دانش بعنوان عنصر کلیدی در موفقیت سازمان های عصر نوین


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۵۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله ضرورت توسعه استراتژی مبتنی بر دانش بعنوان عنصر کلیدی در موفقیت سازمان های عصر نوین دارای ۲۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله ضرورت توسعه استراتژی مبتنی بر دانش بعنوان عنصر کلیدی در موفقیت سازمان های عصر نوین  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله ضرورت توسعه استراتژی مبتنی بر دانش بعنوان عنصر کلیدی در موفقیت سازمان های عصر نوین،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله ضرورت توسعه استراتژی مبتنی بر دانش بعنوان عنصر کلیدی در موفقیت سازمان های عصر نوین :

تعداد صفحات:۲۰

چکیده:

یکی از عوامل کلیدی که سازمان های تجاری هوشمند را در قرن ۲۱ متمایز می سازد، تاکید بر اطلاعات و دانش سازمانی به عنوان منبع استراتژیک می باشد . بر خلاف کسب و کارها و تجارت های گذشته نقش سرعت،رقابت،جهانی شدن و مقاومت در برابر تغییرات سریع محیطی در کسب و کارهای امروزی پر رنگ تر به چشم می خورد . سازمان های امروزی نیاز به تسخیر،مدیریت و بهره برداری از دانش را در جهت حصول بهره وری بالاتر، جلب رضایت مشتریان، مدیریت رقابت و گام برداشتن در جهت مقابله و تطابق با تغییرات پایان ناپذیر محیطی، بیش از پیش احساس می کنند .
سیل دانش که در رگهای سرمایه های فکری سازمانی جاری می باشد به ابزاری جهت کسب،پالایش،ذخیره انتشار و بهره براداری نیاز دارد،که دستیابی به آن در گنجینه سازمانی به نام فرآیند مدیریت دانش نهفته است . ایجاد مزیت رقابتی پایدار نیاز به شکل جدیدی از سازمانها دارد تا در سایه قابلیتهایی چون اکتشاف و بهره برداری از دانش،گامی در جهت حداکثر نمودن قدرت رقابتی خویش و موفقیت استراتژیک بردارند . با توجه به این مهم بسترسازی برای یکپارچه نمودن استراتژی سازمانی با حیاتی ترین منبع استراتژیک آن یعنی دانش،افساری در جهت مهار کردن محیط پویای رقابتی سازمان بشمار می رود . رقابت موفقیت آمیز بر پایه مزیت دانشی مستلزم هم تراز ساختن استراتژی با دانایی سازمانی است . به عبارتی دیگر رمز کلیدی توسعه و حمایت یک استراتژی مطلوب و خوشایند در سازمان،در گرو دانش و قابلیتهای استراتژیک آن بوده و در ورایمدیریت دانش تجلی می یابد .
به نظر می رسد پیوند بین مدیریت دانش و استراتژی تجاری در سازمانها در عمل به فراموشی سپرده شده است . بنابراین در مقاله حاضر سعی شده است تا در ضمن ارائه اصول، مبانی و مفاهیم مدیریت دانش،نقش آن به عنوان ابزار مؤثر در تقویت قدرت رقابتی سازمان برجسته گردد . روشن ساختن اهمیت زنجیره دانش – استراتژی،شناسایی شکافهای دانشی و استراتژیک در سازمان و تحلیل آنها و در نهایت ارائه راهبردهای لازم در جهت توسعه یک استراتژی مبتنی بر دانش از طریق مدیریت دانش سازمانی،مباحثی است که به آنها پرداخته شده است . امید است مقاله حاضر دریچه ای به سوی برجسته ساختن ضرورت توسعه استراتژی تجاری مبتنی بر دانش در سازمان باشد و راه صعود و موفقیت را برای سازمانهای ایرانی تا اندازه ای هموار سازد .

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.