مقاله ساخت و هنجاریابی پرسشنامه راهبردهای کنار آمدن دانشجویان با استرس
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله ساخت و هنجاریابی پرسشنامه راهبردهای کنار آمدن دانشجویان با استرس دارای ۲۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله ساخت و هنجاریابی پرسشنامه راهبردهای کنار آمدن دانشجویان با استرس کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله ساخت و هنجاریابی پرسشنامه راهبردهای کنار آمدن دانشجویان با استرس،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله ساخت و هنجاریابی پرسشنامه راهبردهای کنار آمدن دانشجویان با استرس :
تعداد صفحات :۲۸
هدف این پژوهش، ساخت و هنجاریابی پرسشنامه سنجش راهبردهای کنار آمدن دانشجویان با استرس بود. جامعه آماری این پژوهش را دانشجویان رشته های مختلف تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن در سال تحصیلی ۸۸ـ۱۳۸۷تشکیل می داد. از این جامعه با روش نمونهگیری تصادفی طبقهای ۶۳۵ دانشجو انتخاب شدند. ابزار پژوهش (پرسشنامه راهبردهای کنارآمدن با سه مولفه مساله مدار،هیجان مدار واجتناب مدار) با ۴۹ پرسش با طیف لیکرتی چهاردرجه ای بر مبنای نظریههای فروید۱، لازاروس و فولکمن۲، بلاکر۳ و سایرین تدوین شد. ضریب اعتبار این ابزار با استفاده ازروش آلفای کرانباخ۸۰/به دست آمد. روایی سازه پرسشنامه بااستفاده ازتحلیل عاملی با روش مؤلفههای اصلی و چرخش واریماکس مورد بررسی قرارگرفت. نتیجه این تحلیل نشان دادکه هر یک از مولفه های پرسشنامه به ترتیب ۴۷،۵۱و۵۲ درصد واریانس سازه مورد مطالعه را تبیین می کند. نتایج حاصل از این پژوهش نشان داد که: ۱-پرسشنامه مذکور از روایی و اعتبار قابل قبولی برخوردار است. ۲- برای سنجش راهبردهای کنار آمدن دانشجویان با استرس جدول نرم به صورت نمره Tو رتبه درصدی برای هریک از مؤإلفه هاوبرای زنان و مردان تنظیم شد. از این ابزار میتوان در برنامهریزی درمان برای مراجعان در مواجهه با محرکهای استرسزا استفاده کرد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.