مقاله مروری بر عوامل تاثیرگذار بر نتایج آزمون یادگیری شنیداری-کلامی ری
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله مروری بر عوامل تاثیرگذار بر نتایج آزمون یادگیری شنیداری-کلامی ری دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله مروری بر عوامل تاثیرگذار بر نتایج آزمون یادگیری شنیداری-کلامی ری کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله مروری بر عوامل تاثیرگذار بر نتایج آزمون یادگیری شنیداری-کلامی ری،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله مروری بر عوامل تاثیرگذار بر نتایج آزمون یادگیری شنیداری-کلامی ری :
تعداد صفحات :۱۳
مقدمه و اهداف حافظه شنوایی، توانایی دریافت تحریکات کلامی، پردازش و ذخیره آنها و در نهایت یادآوری موضوعات شنیده شده است. نقش محوری حافظه شنوایی در رشد مهارتهایی چون فراگیری و به خاطر سپردن واژهها، درک و به کار بستن دستور زبان، زبان بیانی و زبان نوشتاری و ضرورت ارزیابی بالینی آن، به انجام تحقیقات بسیار و پیدایش آزمونهای متعددی در این زمینه منجر شده است. یکی از روشهای رایج در بررسی حافظه، استفاده از آزمونهای رفتاری عصب روانشناختی است. تاکنون آزمونهای بسیاری از جمله آزمون یادگیری کلامی کالیفرنیا، هاپکینز و ری برای ارزیابی حافظه کلامی معرفی شده اند که آزمون یادگیری شنیداری کلامی ری به عنوان معتبرترین آزمون شناخته شده است. مواد و روش ها مطالعه ی حاضر از نوع مروری است. کلیه مطالعات موجود در پایگاه های اطلاعاتی که با استفاده از آزمون یادگیری حافظه شنیداری-کلامی ری انجام شده است، در بازه زمانی مورد نظر گردآوری شده و عوامل موثر بر نتایج آزمون مورد بررسی قرار گیرد. در این راستا ابتدا جهت دسترسی به مقالات مورد نظر پایگاه های اطلاعاتی Google Scholar، Pubmed، ScienceDirect، Iranmedex، SID، Magiran با استفاده از کلید واژه های حافظه، آزمون یادگیری شنیداری-کلامی ری، حافظه شنیداری-کلامی و ویژگی های فردی در بازه زمانی سال های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۶ مورد جستجو قرار گرفت. مقالات به ست آمده مورد بررسی قرار گرفت و از این بین مقالاتی که تمرکزشان بر ارزیابی حافظه با آزمون های دیگر، از جمله استفاده از تصویربرداری یا آزمونهای الکتروفیزیولوژی بود از مطالعه حذف شدند. نتیجهگیری با توجه به بررسی انجام شده، سن، سطح تحصیلات، جنس، هوش و عوامل فرهنگی و زبانشناختی به ترتیب به عنوان مهمترین عوامل فردی موثر بر نتایج آزمون یادگیری شنیداری کلامی ری شناخته شدهاند.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.